Volkswagen, ami követ a szemével
ID.CODE Concept, ami a Volkswagen jövőjét hivatott megmutatni
A Volkswagen az utóbbi időben erősen fókuszál Kínára, ahol óriási ütemben terjednek az elektromos autók.
Most bemutatták az ID.CODE Conceptet, ami a Volkswagen ottani jövőjét hivatott megmutatni.
Az autót Pekingben leplezték le, és kimondottan a kínai piacra tervezték. Az újdonság vonalvezetésébe nem ne-héz belelátni a modern, kínai elektromos autók formai megoldásait. Az ID.CODE Concept egy olyan furcsa arányú hobbiterepjáró, ami ugyan elég magas, és a kerekei is hatalmasak, maga a kaszni viszont váratlanul lapos.
A formavilág igen egyszerű, lekerekített, tehát olyasmi, amilyenből arrafelé láttunk már sokat. Az önmagában nem baj, hogy a dizájnban semmilyen világmegváltó újdonság nincs, az már kevésbé szerencsés, hogy nehéz el-sőre megmondani róla, hogy egy Volkswaganről van szó.
Az embléma nélkül maximum az első lámpák és az első lökhárító formája utal rá, hogy milyen márkájú autót né-zünk épp. Pont a lámpák egyébként az ID.CODE Concept legérdekesebb részei: ezekben összesen 967 LED talál-ható, amik szemeket formáznak. A 3D Eyes fantázianevű, rengeteg, apró fényforrást tartalmazó rendszerrel az ID.CODE Concept nézelődni is tud.
Annak ellenére, hogy a fényszórók alatti részen látszólag nincs semmi különös, ide is jutott még funkció: el van rejtve itt egy kijelző. Ezen például olyan hasznos infókat tud megjeleníteni az autó, mint az időjárás, de ha kell, kedvesen egy szív-emojit is ki tud rajzolni. Ezt az interaktív, külső megjelenítőt Light Screennek nevezi a Volkswagen.
A belteret a visszafogott minimalizmus és a külsőhöz hasonlóan leginkább az íves formák jellemzik. A világos színekkel, a nagy, egybefüggő felületekkel az autó belseje olyan, mint egy modern nappali. Ez az elgondolás e-gyébként igen népszerű manapság az autóiparban: többek között például a BMW is ebbe az irányba halad. Ha a nézelődés és a külső kijelző nem lenne elég, akad még ilyesmi az ID.CODE Conceptben: az ablakokon meg tud je-lenni egy virtuális asszisztens, ami meg is szólítja a sofőrt. Az autó funkcióinak működését a mostani trendeknek megfelelően mesterséges intelligencia segíti. A tengernyi kamerával és szenzorral a Volkswagen tervei szerint az újdonság 4-es szintű önvezetésre képes.
Az autó kizárólag elektromos hajtással készül majd – amire már a neve is utal –, de ennek a paraméterei még nem ismertek. Bár az ID.CODE Concept egyelőre még csak koncepció, csak az irányt mutatja meg, annyira nem földtől elrugaszkodott, hogy akár a közeljövőben ne jelenhessen meg valami hasonló.
Arról egyelőre nem beszéltek, hogy mikor tervezik piacra dobni a szériaérett változatot, az viszont jól látszik, hogy a Volkswagennek valóban fontos a kínai piac. Ez a modell közben arra is rávilágít, hogy mennyire mások az ügyfelek elvárásai Kínában, mint Európában vagy akár az Egyesült Államokban.