Van, amiben a német autómárkák biztosan megelőzik a kínait
Az Euro NCAP legújabb tesztjében öt autó vezetéstámogató rendszereit vizsgálta
Az Euro NCAP legújabb tesztjében öt autó vezetéstámogató rendszereit vizsgálta, és jelentős eltéréseket talált a gyártók tech-nológiai megvalósításában. Az egyre elterjedtebb Assisted Driving rendszerek célja, hogy támogassák a vezetőt, de különböző mértékben segítenek a vezetési feladatok átvételében és a biztonság fokozásában is.
A vezetéstámogató rendszerek értékelése az Assistance Competence (a támogatás szintje és a sofőr figyelmességének fenntartása) és a Safety Backup (ütközés elkerülése kritikus helyzetekben) pillérein nyugszik. Az Euro NCAP 2024-ben további elvárásokat fogalmazott meg, többek között a sofőr figyelésével és a helyi közlekedési viszonyokhoz alkalmazkodó sebességtá-mogatással kapcsolatban. Emellett a Safety Backup rendszert kibővítették, így mostantól nemcsak gyalogosokra és kerékpáro-sokra, hanem motorosokra is figyel.
Az öt tesztelt autó közül a Volkswagen ID.7 „Jó” minősítést kapott. Az utolsó helyen, az Euro NCAP által „Nem ajánlott” kate-góriába sorolva, a BYD Atto 3 áll. Az autó Intelligent Adaptive Cruise Control rendszere nem értelmezi megfelelően a közlekedési táblákat, és az Assistance Competence tekintetében csak mérsékelt eredményt ért el. A Safety Backup kritikus helyzetekben nem éri el a minimális elvárásokat: az autó rendszere lekapcsolja a kormánytámogatást hosszabb inaktivitás esetén, miközben a se-bességkontroll aktív marad, így az autó sorsára hagyja a sofőrt, ha az nem reagál.
Ezek a rendszerek egyelőre csak asszisztenciát nyújtanak, de hamarosan olyan technológiák jelennek meg, amelyek lehetővé teszik, hogy a vezetők egyre inkább háttérbe szoruljanak a vezetésben. Az Euro NCAP figyelemmel kíséri ezek fejlődését, hogy a vásárlók hiteles és naprakész biztonsági információkhoz juthassanak – olvasható az Euro NCAP oldalán.