Tartós VW ID.3 akku-teszt
100 000 km-en!
Nem kímélték a Volkswagen ID.3-at az ADAC szakemberei.100.000 km-en át nyúzták, hogy megnézzék, mennyit gyengül az akku
A német ADAC már 100.000 km-t tett meg egy Volkswagen ID.3-mal, ami az akkumulátor kapacitásának csök-kenéséhez vezetett - ennek mértékét már döntse el mindenki maga, hogy elfogadható-e.
Nem titok, hogy a villanyautók akkumulátorai veszítenek kapacitásukból az idő előrehaladtával. Ez az akkumu-látorok természetes velejárója, a sok töltés-merülés negatív hatással van a telep maximális energiatároló képes-ségére. Ezt az autógyártók is elismerik, de az akkumulátor romlásának mértékére adnak garanciát: a Volkswagen például vállalja, hogy az összes ID. modell az eredeti kapacitás minimum 70%-át fogja tudni biztosítani 8 év vagy 160.000 km után. Az ID.-k újdonsága miatt ilyen hosszú távon kevés autót tesztelhettek még élesben, de a német ADAC azért elég sokáig jutott már egy ID.3 Pro S-sel.
Az ADAC, Európa legnagyobb autómobil-szövetsége által használt ID.3 kilométerórája átlépte a 100.000-es szá-mot, így kapóra jött, hogy megnézzék, hol tart az autó akkumulátora. Méréseik szerint jelenleg az eredeti maximá-lis kapacitás 93%-a érhető még el. Ez alapján a Volkswagen garanciája tartható lesz, mindenesetre azt a leendő vevőknek kell eldönteniük, hogy elfogadható-e, hogy az ID.3-asuk 2-3 év és 100.000 km után 7%-ot veszít energia-tároló képességéből, és természetesen ezzel együtt valamennyivel csökken a hatótáv is.
Pár év múlva megtudjuk, a frissített ID.3 akkumulátorának kapacitáscsökkenése is hasonló mértékű-e
A tesztelt autó 77 kWh-s akkumulátorát egyébként nem kímélték, sokszor az ajánlással ellentétben 100%-ig töl-tötték, néha akár napokig is ott hagyták a töltőoszlopon. Arra viszont figyeltek, hogy az internetről letölthető fris-sítéseket telepítsék, ezekkel ugyanis az eredeti állapothoz képest nőtt a hatótáv és az áramfelvételi sebesség, illet-ve csökkent a fogyasztás, főként a 0 és 5 Celsius fok közötti használat során. A tesztelők hasznosnak találták to-vábbá az autó útvonaltervezőjét, ami kiszámolja, melyik töltőállomásnál érdemes megállni a cél felé vezető úton.
Az ID.3 inkább kettő rövidebb megállást és töltést javasol a sofőrnek, mint egyetlen hosszabbat, ezzel az akku-mulátort is kímélni lehet.