Savaria Autóház Hírek

Aktuális híreink

  1. Hírek
  2. Népszerűnek lenni óriási feladat
2024.07.27.
Újdonság a Volkswagentől

Népszerűnek lenni óriási feladat

Jelenleg a Tiguan a legnépszerűbb Volkswagen

popilartiguan

    A Volkswagen középkategóriás 2007 óta létező SUV-ja, amelynek már harmadik generációja érkezett meg 2024-ben. 2.0 literes TDI motorral próbáltuk ki.
    Mit tud?
    Óriási belső teret, remek minőséget és alacsony fogyasztást kínál elég jó vezethetőség mellett.
    Mibe kerül?
    Kicsivel 15 millió forint alatt indul az 1,5-ös benzines modell ára, a 2,0 literes dízelért 16 milliót, a PHEV-ért minimum 17,5 millió forintot kell fizetni.
    Kinek jó?
    Üzleti autót keresőknek, családosoknak, vagy ha csak valami divatos és népszerű autó kéne, szinte mindenre válasz.

    Határozott vonalon indult el a Volkswagen palettájának átalakulása tisztán elektromos irányba, egy másik csapáson viszont még ott vannak azok a modellek, melyeket ismernek és szeretnek az ügyfelek, amelyekkel lehet számolni, hogy valóban megfele-lők lesznek a feladatra. Ilyen a Tiguan is, amelyből 2007 óta több mint 7,5 millió példány kelt el, ezzel az utóbbi idők legnépsze-rűbb Volkswagenje, évről évre ebből a modellből kel el a legtöbb Európában.

    Az SUV-hullám óriási nyertese a Tiguan, jókor érkezett, remek méretekkel. Nem túlzó, mégis már érezhetően nagyobb egy kom-binál és ahogy látszik, rengeteg vásárlónak fontos volt már az első generáció idején is, hogy magasabbra ülhessenek. Egy ilyen sikersztorit nehéz új modellel folytatni, egyszer sikerült a váltás, most pedig a harmadik generáció próbál bizonyítani. Közben vi-szont sokat változott az autóipar és az autópiac, más lett az elvárás, az ilyen modellek múltját meghatározó dízelmotort pedig már nem vannak, akik nézik jó szemmel.

    Széles vigyorral, barátságos formákkal, ismerős vonásokkal és erős touareges beütéssel érkezett a haramdik generációs Tigu-an. Az eddigiekhez hasonlóan határozott kiállású autó. Érdekes, ahogy az ID.-modellekről ismerős formanyelv is beköszön a hátul összekötött lámpákon és az elöl szintén plexi fedőlap alá került középső LED-csíkon.

    Minden irányból hagyományosnak mondható a külseje, klasszikus bakancsforma jellemzi. Semmi erőltetett sportosság, mond-juk csapott tetővel vagy hasonló. Messziről is praktikusnak és tágasnak tűnik, a formai elemek miatt nem megosztó, teljesen ál-talános és könnyen befogadható. Nevezhetnénk biztonsági játékosnak is, viszont ez a Volkswagen szól a legszélesebb közönsé-gnek, így pontosan így kell kinéznie. Ha megkérdeznéd a mesterséges intelligenciát, hogy néz ki 2024-ben a tökéletes Volkswa-gen, szinte biztos, hogy a Tiguant rajzolná le nekünk.
    4539 milliméter hosszú, azaz 3 centivel hosszabb elődjénél a 2024-re megérkezett új VW Tiguan, a többi mérete változatlan maradt, így 1842 mm széles, 1660 mm magas, tengelytávja pedig 2676 mm. Az előd kicsit szögletesebb formája után az új Tigu-an körül könnyedebben suhan a levegő, 033-ról 0,28-ra változott a légellenállási együttható, ami SUV-kategóriában kimondottan jó érték. Nincs és nem is lesz új Allspace, vagyis nyújtott hétszemélyes változat.
    Az elektromos hajtású Volkswagen ID. modellcsalád letisztultságát használták a Tiguan utasterének esetében is, de több pon-ton is érdekesen hagyományos maradt. A modern jegyeket elsősorban a pult közepén trónoló 15 colos multimédiás kijelző adja, amihez az első napokban elég nehezen sikerült hozzászokni. Ez a felület egyszerűen túl sok, hirtelen annyi rajta az információ, hogy nem is tudom, hová nyúljak rajta. Mintha egy laptop lenne előttem a létező összes programmal egyszerre megnyitva.

    Az érintős/nyomós helyett visszatértek a hagyományos gombos kormányhoz. Több ergonómiai érdekességet is tartogat az u-tastér, az egyik a középkonzolon figyelő kijelzős multifunkciós tekerő.

    Szokatlan, de használni egyáltalán nem rossz a kormány mögé került, fordítani való váltókapcsolót, nagy kár, hogy miatta egy karra zsúfolták össze az irányjelzőt, a távolsági fényszórót és az ablaktörlést. A középkonzol váratlanul ötletes eleme maga a te-lefontöltő pad, amiből egyből kettőt is kapunk előre – ilyet eddig csak kínai autóban láttunk – fölötte pedig egy mozgatható gumí-rozott polcot találunk, itt két USB-C csatlakozó figyel. A polc felhajtható, alatta dupla töltőpad várja a telefonokat

    Pohártartók, zárható könyöklő, hatalmas ajtózsebek, van itt minden, ami kell, még a második sorban is. Szerencsére a minőség is velük járt, a régi, ismerős anyagok helyett jobb minőségű a műanyag, több puhított felületen zongorázhatok végig a kezemmel, és remek az ajtócsukódások hangja is. A korábbi modellhez képest elöl 9 milliméterrel magasabb a fejtér, 10 milliméterrel hátul, ahol eleve nem volt szűkös. A raktér 652 literes, a hátsó ülés pedig sínen csúsztatható, ha még bővítenénk rajta egy kicsit. A hátsó üléseket lehajtva 1650 liternyi poggyászteret tölthetünk meg
    Széles választékot kínál a Tiguanhoz a Volkswagen, hiszen ez a modell szól a legszélesebb közönségnek: ezért mindenki meg is találhatja a magának legmegfelelőbbet, egyedül tisztán elektromos hajtás nincs. Arra ott az ID. család. Van belőle többféle ben-zines, az 1,5-ös TSI-k 130 és 150 lóerővel, amelyek mild hibrid kiegészítést kapnak. Ezek elsőkerék-hajtásúak. A közvetlen befecs-kendezéses 2,0 literes TSI 204 és 265 lóerős változatban választható, Haldex-kuplungos összkerékhajtással (4Motion néven).
    Lehet még választani kétféle 2,0 literes dízelből (TDI), a 150 lóerős első-, a 193 lóerős pedig összkerékhajtású. Itt még nincs vége a sornak, konnektorról is tölthető hibrid-változatok is készülnek, melyek 204 és 270 lóerős összteljesítménnyel érhetőek el. A PHEV-eknél nagy újítás, hogy 19,7 kWh-s folyadékhűtéses lítium-ion akkumulátorukat 50 kilowattal is lehet tölteni, és a gyártó szerint akár 100 kilométert is meg tud tenni így elektromosan az ilyen Tiguan, ami nem akkor fegyvertény, hiszen az a hagyomá-nyos villanyautók fogyasztásának dupláját jelenti.

    Manuális sebességváltó már nem válaszható a modellhez, mindenképpen – duplakuplungos- automata váltót kap a PHEV-k hatfokozatút, a többi hétfokozatút.

    Az MQB Evo platform jóvoltából a hátsó futómű a Tiguanban többlengőkaros multlink, elöl pedig MacPherson, ezek mellett azonban a vezetéstámogató rendszereivel képes tarolni a modell.

    Számos elem már kötelező, mint a tolatókamera, a sávtartó, a tempomat, a táblafelismerő és sofőrt figyelő kamera, utóbbi rászól a pilótára, ha elkalandozna a tekintete az útról. Ezek mellett a Tiguan képes magától parkolni a megfelelő okostelefonos applikációval, és ehhez nem kell az autóban ülnünk, segít, ha vontatmányt kéne beigazítani valahová, aktívan sávban tartja az autót, és még sávváltásban is segít.

    Fejlett fényszóró technológiáját kínál a Tiguanhz is a Volkswagen, az IQ.Light HD névre keresztelt adaptív, mátrix-LED-es kita-kargatós egységekben összesen 38400 darab dióda világít a minél részletesebb fénymegosztásért és így precízebb határolásért a megvilágított és nem megvilágított részek elválasztására. Teljesítményük elképesztő, a fényerő vakítóan világos, de tűpontosan tesz azért, hogy a szembejövőkkel ez ne történhessen meg. Képes formákat vetíteni az autó elé, így például autópályán sokkal fé-nyesebben és élesebben világítja meg a sávot az előttünk húzódó 50-100 méteren.
   Benzines, dízel és PHEV is készül, némelyikhez az összkerék is alapáras

   A Tiguan menet közben nagyon csendes, kényelmes, kiváló a rugózása és a hangszigetelése, az úttartásával sincs baj, még azt is elviseli, ha valaki nagyot kanyarodna, de távol áll tőle a sportosság.

    Ára jelenleg pár forint híján 15 millió forintról indul a Tiguan listaára a 150 lóerős mild hibrid hajtással, 150 lóerős TDI-t 16 mill-iótól, 204 lóerős PHEV-t 17,5 milliótól lehet kapni. A nadragulyakék metálfényezés 265 000 forint, a 19 colos felnik 450 000 FT-ot adnak hozzá az árához, az Elegance felszereltséghez pedig alapból jár az ülések velúrkárpitozása.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

checkbox_default

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.