Már láthatáron van a megállapodás a VW-nél
A gyártó és a munkavállalói képviselők közel állnak a megállapodáshoz
A Volkswagen és a munkavállalói képviselők közel állnak egy olyan megállapodáshoz, amely átalakítja a márka működését anélkül, hogy németországi gyárakat bezárnának.
A vezetőség kész garantálni a gyárak működését és a munkahelyek biztonságát 2030-ig, cserébe a dolgozók lemondanának prémiumkifizetéseikről. A költségcsökkentési javaslatok között szerepel a Golf modellek gyártásának Németországból Mexikóba telepítése, valamint az elektromos autók zwickaui gyártásának leállítása, hogy csökkentsék a kapacitást.
A megállapodás megakadályozná a sztrájkokat, és friss kezdetet biztosítana a vezérigazgató, Oliver Blume számára, hogy át-szervezze Európa legnagyobb autógyártóját. A VW költségcsökkentési tervei mögött a Kínában csökkenő piaci részesedés és az elektromos járművek iránti lassuló kereslet áll Európában és az Egyesült Államokban.
A tervek szerint a zwickaui gyárban megszűnne az ID.3 és ID.4 elektromos modellek gyártása, amelyeket Wolfsburgba és Em-denbe helyeznének át. Zwickau új projektként egy autó-újrahasznosítási programban vehetne részt, amely akár 1000 új munka-helyet is teremthet.
Wolfsburg viszont megkezdhetné az elektromos Golf gyártását, amely egy új platformra épülne, a Rivian közreműködésével, 2028-tól. A VW és az IG Metall ötödik tárgyalási fordulója továbbra is folyamatban van. Az egyeztetések nemcsak a bérekről szól-nak, hanem a modelltervezésről és a vállalat ötéves beruházási terveiről is. Bár a megállapodás közel áll, a tárgyalások bármikor kudarcba fulladhatnak, és a részletek még változhatnak – írja a BNN Bloomberg.