Luxus dízelmozdony 6 hengerrel
Bemutatkozik a világító emblémás új VW Touareg V6 TDI
Amennyiben relatíve jó áron szeretnénk méretes és minőségi német szabadidő-autóba ülni, akkor nem nagyon akad más választásunk, mint a Touareg. A típus aktuális harmadik generációja immár hatodik éve van velünk – lássuk, hogy mit tud a gyakorlatban a kívül-belül modernizált új faceliftes verzió, és annak is az erősebb dízelmo-toros R-Line változata.
A ráncfelvarrás leginkább szembeötlő hozadéka a modernizált fényszórókat és hátsó lámpákat összekötő fehér, illetve vörös fénycsík. Az első VW logó egy normál krómozott példány (a faceliftes Golfon ez is világít), a hátsó vi-szont látványosan pirosan fénylik az éjszakában. Persze nem ez a világ első megvilágított emblémás kocsija, azonban ilyen modellekkel eddig csak az Egyesült Államokban és Kínában lehetett találkozni. 2023-tól viszont vál-tozott a törvényi szabályozás, így már semmi akadálya annak, hogy Európában is kaphatóak legyenek ilyen autók. A gyártóknak csak arra kell figyelniük, hogy a világító logó mérete ne haladja meg a maximálisan engedélyezett 100 négyzetcentimétert.
A szupermodern mátrix fényszórók összesen 38 432 apró LED-et vonultatnak fel, ily módon világítva a lehető legmesszebbre abszolút vakításmentesen. Ha esetleg ez sem elég, akkor 767 ezer forint ellenében infravörös éj-jellátó is rendelhető, melynek képe a digitális műszeregység közepén jeleníthető meg.
A chili-vörös metálfényezésű R-Line tesztautó a legújabb trendekkel szembe menve rengeteg króm díszítést vo-nultat fel és látványos 21 colos kerekeken gördül. A fapados példányokat 18 colos felnikkel szerelik, a plafont a 22 col jelenti.
A Touareg külseje nem változott meg jelentős mértékben, mindenesetre a facelift egyértelműen jól jött, a koro-sodó nagy német SUV így könnyebben vészeli át az életciklusából még hátralévő néhány évet.
A 254 ezer forint ellenében soft-close funkciós ajtók feltárását követően ismerős kép fogad, némileg javult a mi-nőség, a középkonzol például picit puhább borítást kapott. Az általános minőségérzet egészen kiváló, a kellemes tapintású kormányon lévő logót letakarva laikusként akár sokkal drágább kocsinak is gondolható a Touareg. Alap-áron jár a kiváló minőségű 12 colos digitális műszeregység és a 15 colos infotainment kijelző, a szélvédőre vetítő HUD 549 ezer forintos tétel.
Továbbfejlesztették a magyarul sajnos továbbra sem tudó hangvezérlést, az USB-C portok 15 helyett végre már 45 W-osak, a 678 ezer forint ellenében 13 hangszórót és 730 W-ot felvonultató Dynaudio hi-fi kiválóan szól.
Az elektromos állítású, klimatizált és masszírozni is képes első ülések igen kényelmesek. A helykínálatra sem elöl, sem hátul nem lehet panasz. A Touareg hátsó utasai két USB-C portot, egy 230 V-os töltőaljzatot és szivar-gyújtót is kapnak, a hátsó oldalablakok rolói kézi mozgatásúak. A nyitható panorámatetőért megéri kifizetni 760 ezer forintot.
A 810 literes csomagtér hatalmas, hátul is található egy 12 V-os dugalj, és a mellette lévő gombokkal pakolás-kor lejjebb engedhető a kasztni.
A lágyhibrid rásegítés nélküli 3 literes V6 TDI 286 lóereje és 600 Nm-es nyomatéka úgy cibálja a 2156 kilogram-mos vasat, mint cica a gombolyagot. A 6,1 másodperces 0-100-as szintidejű SUV-val biztonságosan gyorsan le-tudhatók az előzések, és a 236 km/h-s végsebesség is legfeljebb az Autobahnon érezhető szerénynek.
Az összes Touareget alapáron nyolcfokozatú automata váltóval és összkerék-hajtással szerelik, a hajtáslánc igen harmonikus viselkedésű és a 9 liter körüli fogyasztással is elégedettek lehetünk. A 6 hengeres TDI finoman jár, az utastérbe finoman beszűrődő hangja abszolút nem bántó.
A 75 literes üzemanyagtartály 800 kilométeres hatótávval kecsegtet – ha megcéloznánk a mágikus 1000 kilométert, akkor meg kell rendelni a 44 ezer forintos 90 literes tartályt.
A futóművet továbbfejlesztették a német mérnökök, az adaptív légrugós technika egyrészt kisimítja az úthibá-kat, másrészt a tempós haladásnak is barátja – komfort módban az eddiginél puhább, sportban pedig keményebb lett a felfüggesztés.
A gombnyomásra állítható magasságú légrugós futómű 822 ezer forintba kerül, a fordulókört 12,2-ről 11,1 m-éterre zsugorító összkerék-kormányzással együtt rendelve pedig 1,2 millió forintot tesz ki.
Érdekesség, hogy amennyiben a tetőn szállítunk valamit, akkor a vadonatúj rakományérzékelő áthangolja a menetstabilizátor működését.
A 3 literes V6 TDI 231 lóerős és kereken 500 Nm nyomatékú változatban is elérhető és bár a 7,5 másodperces 0-100-as gyorsulás talán nem hangzik olyan jól, ez az alapdízel is bőven élhető produkciót ad elő. A 421 lóerős és 900 Nm-es 4 literes V8 TDI már jó ideje kikopott a kínálatból.
A hazai konfigurátorban egyelőre nem érhető el, de létezik egy 3 literes V6-os benzinmotor, mely 340 lovas és 450 Nm-es erőforrás igen fickóssá teszi a Touareget, az 5,9 másodperces gyorsulási értéknek és a 250 km/h-s végsebességnek azonban a benzinkúton kell megfizetni az árát.
A Touareg a prémium autó kategóriában nemrégiben elnyerte a többek közt a HVG nevével is fémjelzett "Év Ma-gyar Autója 2024" díjat.
A Volkswagen legnagyobb SUV-ja a 231 lovas dízelmotorral 22,9 millió forinton nyit Magyarországon, a 286 LE-s gázolajos változat alapára 26,3 millió forint.
A VW Touareg sportos hangulatú R-Line verziója a 286 lóerős dízelmotorral 27,8 millió forinttól indul, a plugin hibrid R csúcsmodell minimum 37,3 millió forint kifizetését követően állítható be a garázsba.