Láthatáron az új Passat kombi
Plug-in hibrid hajtáslánccal, természetesen...
A Volkswagen nemrég hivatalosan is lerántotta a leplet az új Passat Variant kombiról, mely csendet, kényelmet és a vadiúj plug-in hibrid hajtásláncoknak hála sok-sok lóerőt és alacsony fogyasztást ígér.
A Volkswagen külön kihangsúlyozta, hogy az új Passat teljesen áttervezett, minőségi belsőt kap, melynek kö-zéppontjában egy jókora infotainment kijelző áll. Az ezen futó rendszert az ügyfelek visszajelzései alapján renge-teget finomították az utóbbi időben, így a gyártó reményei szerint egyszerre lesz stílusos, átlátható és könnyen használható.
Az autóba új, fejlett vezetéstámogató rendszerek is kerülnek, melyek közül a sajtóközlemény elsősorban az op-cionális parkoló asszisztenst emelte ki. Két rendszer közül választhatunk: ezek a Park Assist Plus és a fejlettebb Park Assist Pro, melyhez egy speciális memóriafunkció is elérhető. Ennek lényege, hogy a sofőr kérésére az autó rögzíti egy utazás utolsó 50 méterét, így legközelebb képes lesz azt magától ismét megtenni. Ezen kívül az új Pas-sat távvezérelhető lesz egy telefonos applikációval is, melynek hála nem jelenthetnek gondot többé a szűk parko-lóhelyek.
A kényelmes utazásról az ergoActive masszázsülések, míg a remek menetdinamikáról a DCC Pro adaptív felfüg-gesztés gondoskodik. Ennek elektronikusan vezérelt lengéscsillapítói ezredmásodpercek alatt reagálnak az útvi-szonyok változására és a vezetési helyzetre, és automatikusan beállítják a megfelelő mértékű csillapítást.
A válaszható hajtásláncopciók rendkívül széles skálán mozognak: a 122, 150 és 193 lóerővel is elérhető kétlite-res turbódízel, és a 48 voltos lágy hibrid rendszerrel megtámogatott 150, 204 vagy 262 lóerős eTSI benzinmotorok mellett a kínálat csúcsát a két új plug-in hibrid variáns jelenti. Ezek 204 vagy 272 lóerős maximális teljesítmény mellett akár 100 kilométert is képesek megtenni teljesen elektromos üzemmódban, melyről egy 19,7 kilowattórás akkumulátor gondoskodik. Utóbbi váltóáramról 11 kilowattal is tölthető, míg az eHybrid változatok akár 50 kilowat-tos egyenáramú gyorstöltést is támogatnak.
Az automata DSG váltó minden motornál alapfelszereltség, míg a 265 és 193 lóerős verziók 4MOTION összke-rékhajtással érkeznek. Az 50 milliméterrel megnyújtott tengelytáv miatt nőtt a hátsó lábtér és a csomagtartó is, mely így már 1920 literes kapacitással bír.
Az új Volkswagen Passat Variant szeptember 5 és 9 között a frankfurti autószalonon életnagyságban is debütál, míg az első vásárlók 2024 első negyedében vehetik át saját példányaikat.