Konzervatívabb és minőségibb lesz a frissített Volkswagen ID.3 és ID.4
Frissítik a Volkswagen két első ID modelljét, az ID.3-at és az ID.4-et.
Frissítik a Volkswagen két első ID modelljét, az ID.3-at és az ID.4-et.
A vállalat fejlesztési vezetője egy interjúban beszélt az új dizájnról. Elmondta, hogy visszatérnek oda, ahonnan indultak. A bel-térben kevesebb lesz az olcsó műanyag és több a szövet. Olcsóbbak lesznek az akkumulátorok és fejlesztik az elektronikus rend-szereket. Várhatóan 2026-ban érkezik a két új ID modell.
Hiába volt az ID.3 és az ID.4 a Volkswagen két első igazán komoly elektromos autója, az átütő siker elmaradt. Az eladási szá-mok nem a tervek szerint alakultak, ezért a hamarosan esedékes frissítés során a Volkswagennél úgy döntöttek, hogy más irány-ból közelítik meg a kérdést. Erről a német vállalat fejlesztési vezetője, Kai Grünitz beszélt a brit Auto Expressnek.
Az interjú során elmondta, hogy mind a két elektromos modellt frissítik és ehhez a márka új dizájnnyelvét használják. Grünitz úgy fogalmazott, hogy visszatérnek oda, ahonnan indultak és olyan dizájnt szeretnének alkalmazni, ami anno a Volkswagent is-mertté tette. Hogy pontosan melyik korszakra gondolt, az nem derült ki, de valószínű, hogy a frissített ID.3 és ID.4 modelleken ke-vésbé steril dizájnt alkalmaznak majd és egyértelműsítik rajtuk a Volkswagen márkaarculatát. Grünitz emellett praktikus fejlesz-tésekről is beszélt. Elmondta, hogy csökkentik az akkumulátorok árát, áthangolják a teljesítményszinteket és sok új funkciót, il-letve vezetéstámogató rendszert hoznak be a frissítésekkel. Szerinte nem csak költségoldalról javul a helyzet, de a vásárló is job-ban jár majd.
Az interjúban az is elhangzott, hogy nem csak dizájn szinten frissítik majd a két ID. modell belterét, de az anyaghasználat is ja-vulni fog. Kevesebb olcsó műanyag felület lesz, helyette több szövetre lehet számítani. Felhasználói oldalról előrelépés, hogy a már-már túlságosan letisztult belterekbe elkezdik visszahozni a fizikai gombokat. Állítólag a tavaly márciusban bemutatott ID.2 All koncepció adta az ihletet, így ahhoz hasonlóan fizikai klímapanel is kerülhet az autókba, illetve elengedik az érintőgombos hát-só ablakemelőket a sofőroldali ajtón.
Az alacsony ár ellenére korrekt használhatóságot és magas felszereltséget ígér a gyártó.
Hogy mikor érkezik majd a frissített ID.3 és ID.4 arról Grünitz nem beszélt és egyelőre a Volkswagen sem említett pontos dátu-mot. A dolgok jelenlegi állása szerint jól jönne néhány erősebb számokat produkáló modell a Volkswagennek, ettől függetlenül esélyes, hogy csak 2026-ban láthatjuk majd a frissítések eredményét.