Kínai autókat is gyártanának az európai Volkswagen-üzemekben?
Ha Kínában csinálnak hasonlót, akkor Európában miért ne?
A Volkswagen fontolóra vette, hogy kínai autógyártóknak adja át üresjáratú gyártósorait Európában, mivel a csökkenő kereslet és az egyre erősödő versenyhelyzet komoly kihívások elé állítja a vállalatot. Az Audi vezérigazgatója, Gernot Dollner a Financial Timesnak nyilatkozva elmondta, hogy a kínai elektromos autógyártókkal való partneri együttműködés lehetséges megoldást je-lenthetne az európai piacokon tapasztalható visszaesés kezelésére. Bár ez a lépés megkönnyítené a kínai márkák európai piacra lépését, Dollner hangsúlyozta, hogy támogatja a szabad kereskedelmet.
Múlt héten a Manager Magazin arról számolt be, hogy tárgyalások folytak egy meg nem nevezett gyártóval közös gyártásról a németországi emdeni VW-gyárban, ahol az autógyártó az ID.4-et és az ID.7-et gyártja. A lap forrása szerint azonban „a költség-struktúra nem felelt meg a kínai partnereknek”.
Az Audi Kínában már együttműködik az MG-t gyártó SAIC vállalattal, hogy helyi fogyasztók számára fejlesszenek elektromos járműveket. Hasonló együttműködések másolhatók lennének Európában is – vélekedett Dollner. David Powels, a Volkswagen pénzügyi igazgatója szintén elmondta, hogy a vállalat nyitott bármilyen partneri tárgyalásra, akár németországi üzemek tétlen gyártósorainak átadásáról is. Az európai autógyártók számára kulcsfontosságú az elektromos járművek piacán való versenyké-pesség, ahol a kínai márkák, például a BYD, előnyösebb helyzetben vannak fejlett technológiájuk és alacsonyabb költségeik ré-vén.
Kína hosszú időn át a Volkswagen egyik legfontosabb és legjövedelmezőbb piaca volt, azonban az elmúlt öt évben a márka piaci részesedése felére csökkent az akkumulátoros autók piacán elfoglalt gyenge pozíciója miatt. A VW-t az európai piac visz-szaesése is súlyosan érinti: tavaly 2 millióval kevesebb autót adtak el, mint öt évvel korábban. A vállalat múlt hónapban egyezett meg dolgozóival a németországi termelési kapacitás csökkentéséről, elkerülve ezzel három üzem bezárását.