Kínai autógyártók kilincselnek a Volkswagen felesleges gyáraiért?
Kemény tárgyalások eredményelént a cég vállalta, hogy nem zárja be egyik német gyárát sem.
A Volkswagen tavaly év végi megállapodása a szakszervezetekkel kemény tárgyalások eredménye volt és a kompromisszum részeként a cég vállalta, hogy nem zárja be egyik német gyárát sem.
Az is egyértelmű volt azonban, hogy egyelőre még nem igazán tudják mihez kezdenek majd azzal a két-három üzemmel.
A tavalyi tárgyalássorozat során kiszivárgott, hogy a cég 10 német gyárából az emdeni, osnabrücki és drezdai vannak veszélyben, de végül mind a három üzem megmenekült a kompromisszum részeként. Ám a hivatalosan kommunikált átszervezések olyan benyomást keltettek, hogy a cég még nem tudja teljesen pontosan, hogyan tudna megfelelő szerepet találni ezeknek az egysé-geknek.
Zwickauból részben Emdenbe költöztetik például az ID.3 / Cupra Born, illetve az ID.4 gyártását, a felszabaduló kapacitást pedig egy közelebbről meg nem nevezett, a jövőben megvalósuló újrahasznosítással foglalkozó projekt köti majd le.
Drezdának még ennél is bizonytalanabb a helyzete, a cég csak annyit mondott, hogy bár az autógyártást beszüntetik, keresik az alternatívákat a gyár hasznosítására. December végén Osnabrük kapcsán sem tudtak még semmi konkrétumot mondani.
A Reuters értesülései szerint azonban nem kizárt, hogy a végén eladják a felesleges kapacitásokat, mégpedig olyan kínai autó-gyártónak, amelyek szeretnének az EU vámhatáron belülre kerülni. A hírportál a kínai kormányzathoz közelálló forrásoktól úgy tudja, hogy ez politikai és gazdasági szándék is az ázsiai ország részéről. Bár az ajánlatok akár magánkézben, akár állami tulaj-donban lévő autógyártóktól érkezhetnek, ezeket mindenképp a kínai kormány fogja jóváhagyni és terelgetni.
A kínaiak azonban várnak még egy kicsit, mivel a jelenlegi német kormánnyal elég hűvös, ellenséges a viszonyuk. Így állítólag megvárják a februári német választások eredményét és ennek függvényében kezdenek majd tárgyalni a részletekről.