Kína továbbra is fontos marad számukra
...a VW-vezér szerint
A Volkswagen Csoport vezérigazgatója, Oliver Blume bejelentette, hogy folytatják a költségek csökkentését és új stratégiát dolgoznak ki a kínai piac számára, ahol a vállalat jelenleg gyenge kereslettel és csökkenő piaci relevanciával küzd.
Oliver Blume a sanghaji Tongji Egyetemen tartott rendezvényen, a Volkswagen kínai jelenlétének 40. évfordulóján beszélt a vállalat „Kínában, Kínáért" stratégiájáról, amely a helyi technológiai fejlesztésekre és a költséghatékonyságra helyezi a hangsúlyt.
„Ez az év rendkívül kihívásokkal teli volt a Volkswagen Csoport számára. Tervünk, hogy 2030-ig több mint 30 új modellt hozzunk a piacra, hogy újra megmutassuk ügyfeleinknek a Volkswagen márka vonzerejét” – mondta Blume.
Kína rendkívül versenyképes autópiaca és az elektromos járművek gyors térnyerése jelentős kihívás elé állította a külföldi gyár-tókat, köztük a Volkswagent és a General Motorst. A helyi szereplők, például a BYD térnyerése, valamint az árháború véget vetett a korábban biztos profitot hozó időszaknak.
A VW célja, hogy egy új, kompakt autóplatformot fejlesszen ki Kína számára, amely 40 százalékkal olcsóbb lesz – mondta Blume. Emellett 2026-tól a termékfejlesztési időt 30 százalékkal szeretnék csökkenteni, hogy gyorsabban reagáljanak a piaci igé-nyekre.
Kína továbbra is kiemelt piac a Volkswagen számára. A cég célja, hogy 2030-ra 3 milliárd eurós üzemi nyereséget érjen el a régióban, és megőrizze vezető pozícióját, mint a legnépszerűbb külföldi autómárka. A Volkswagen stratégiája a költséghatékony-ság, az innováció és a kínai piac igényeire szabott modellek fejlesztése köré épül, hogy megőrizzék versenyképességüket a világ legnagyobb autópiacán – írja az Automotive News.