Hogyan digitalizálja ellátási láncát a Volkswagen?
Növekvő mértékben, a kockázatok csökkentése és a profit növelése érdekében
A globális konfliktusok, a szállítási kapacitás hiánya és az infláció csak néhány kihívás, amellyel az autóipari el-látási lánc Mexikóban szembesül, de Koltai szerint ezek hatásait a digitalizációval enyhíteni lehet. Peter Koltai, a Volkswagen de México termelésirányítási és logisztikai főigazgatója az Automotive Logistics and Supply Chain Mexico 2023 konferencia küldötteinek elmondta, hogyan használja a digitális eszközöket, például a mesterséges intelligenciát (MI) a kockázatok csökkentése és a profit növelése érdekében.Koltai úgy véli, hogy ezek a kihívások, valamint a kevés szállítási alternatíva és az ipari forrásokkal szembeni magas igény, kockázatot jelentenek a mexi-kói logisztikai cégek és az autógyártók (OEM) számára.
A fenti problémákat kibővítve Koltai elmondta, hogy a vasúti kocsik hiánya szűk keresztmetszetet okoz, a mun-kaerőhiány pedig tovább rontja a kész járművek logisztikájára gyakorolt hatást. Hozzátette: - A villamosításra való áttérés, valamint a fenntarthatóság mint prioritás és a munkajogi jogszabályok változása együttesen azt jelenti, hogy van egy beszállítói bázis, amely meggyengült és néhány problémás és nehéz év után még ma is nehezen áll-nak talpra.
Annak érdekében, hogy ezek a problémák ne okozzanak változásokat a gyártási folyamatokban, hiányzó alkat-részeket az összeszerelési folyamatokban, vagy akár a gyártósorok leállását, Koltai szerint az OEM-nek több adat-ra van szüksége a beszállítói láncról.
"- Ennek mérsékléséhez világos képet kell kapniuk arról, hogy mi történik" - magyarázta a konferencián. - "Ám a múltbeli adatok önmagukban nem elegendőek. A kívánatos helyzet az, hogy előrejelzéssel rendelkezzünk a be-szállítók eseményeiről, például a kritikus alkatrészszámokról, a hátralékokról és a gyorsított anyagáramlásról. Szükség van a mesterséges intelligenciára, hogy átnézze ezeket a múltbeli adatokat és a termelésre gyakorolt hatásokat. De ez még a VW számára is hatalmas vállalkozás."
Koltai elmondta, hogy bár az autógyártó továbbfejleszti digitalizációs programját, hogy az MI-t is bevonja, a vál-lalat "nem képes egyedül kezelni a beérkező adatmennyiséget". Emiatt társult egy mexikói MI-specialista cég-gel, hogy az adatokat kiválogassa és jelezze az OEM-nek. A mesterséges intelligenciát alkalmazó beszállító segítsé-gével egy digitális kockázati mátrixot építenek, amely megmutatja azokat a beszállítókat, akiknél az elmúlt két napban incidensek történtek, és azt is, hogy mely beszállítóknál nőtt az incidensek gyakorisága. A VW Mexico ér-tékeli az adtokban rejlő kockázatokat, mintákat keres, hogy megértse, miért fordulhatnak elő az incidensek, és vár-ható-e ezek folytatása.
A Volkswagen Mexikó tervezi, hogy tovább bővíti a mesterséges intelligencia alkalmazását. A következő cél az, hogy a big data segítségével és a napi eltérés figyelésével azonnali előrejelzéseket kapjon a cég arról, hogy milyen valószínűséggel és hol lesz probléma, így a lehető leggyorsabban tudjanak majd reagálni.