Házilag tákoltak napelemeket egy öreg Volkswagenre
Sajátos megoldásokkal hívta fel magára a rendőrök figyelmét egy németországi Volkswagen-tulajdonos
Sajátos megoldásokkal hívta fel magára a rendőrök figyelmét egy németországi Volkswagen-tulajdonos. Már nem használhatja a napelemekkel felvértezett autóját. Nem riadt vissza a DIY-megoldásoktól az a németországi férfi, akinek az autójára még a ren-dőrök is felkapták a fejüket Kaiserslautern városában. Tegyük hozzá, nem volt nehéz dolguk abban, hogy észrevegyék a házilag szokatlan elemekkel felszerelt, öreg Volkswagen Passatot.
Felismerhetőségéhez nagyban hozzájárult, hogy a motorháztetőre és a tetőre is került egy-egy napelem. A motorháztetőhöz – csakúgy, mint egy LED-lámpát –különböző kampókkal és ragasztószalaggal, míg a tetőcsomagtartó és egy utólag felhelyezett deszka elé egy, fémcsövekből tákolt, a kiálló csavarok és annak éles széle miatt kifejezetten veszélyesnek tűnő szerkezettel erő-sítették.
Az autó tulajdonosának viszont még ez is kevés volt, így a hátsó oldalablakokra műanyag akasztót ragasztott, ráadásul az utasoldalin egy zsák szemét is lógott.
A Passat tulajdonosát a rendszám segítségével azonosították és találták meg. Elmondása szerint már többször járt az autóval a forgalomban, de eddig még senki sem panaszkodott miatta. Talán nem meglepő, de a rendőrség ezek után megtiltotta a 24 éves férfinak, hogy a továbbiakban közúton használja a VW-t, amit ki is vontak a forgalomból.
A képeken látható modell az ötödik generációs Passat ezredforduló utáni, ráncfelvarrott szériájából származik, amit egészen 2005-ig gyártottak. A típus B5.5-ös változatát nyolc-nyolc benzin-, illetve dízelmotorral került forgalomba: a legerősebb hagyomá-nyos benzines modell teljesítménye 193 LE – a különleges 4,0 literes, W8-asé 275 LE –, míg a legcombosabb dízelesé 180 lóerő volt.