Dél-Amerikában máshogy születik újjá a VW Amarok
Az óceán túlpartján nincs generációváltás, csak frissül a Volkswagen Amarok
Az argentin piacon láthatjuk meg, hogy miként néz ki az a Volkswagen Amarok, ami helyett mi Európában egy átemblémázott Fordot kaptunk.
Nem mindenhol esett át generációváltáson a Volkswagen pickupja, az Amarok. Ugyan nálunk már a második generációt tapossa, ami a Forddal közös alapokra épül, Dél-Amerikában más a helyzet. Ahogy arról a Carscoops is beszámol, Argentínában nemrég tették közzé az első fotót a Volkswagen által harmadik generációsnak nevezett Amarokról, de enyhén csúsztat a gyártó, az újdonság ugyanis az első Amarok erősen frissített verziója.
Ritkán nyílik alkalom egy gyártó ugyanazon modelljének egymással párhuzamosan létező, két teljesen különbö-ző változatát szemügyre venni. Az argentin Amarok esetében viszont most pontosan azt nézhetjük meg, milyen le-hetett volna nálunk is a Volkswagen platósa, ha nincs teljes generációváltás, csak az eredeti alapokra építenek egy frissített változatot. Egy pickupon a gyökerekig nyúló változások nélkül túl sok mindent nem lehet módosítani, fő-ként csak a frontrészt, a modellfrissítéssel itt is ez a terület újul meg. A Volkswagen jelenlegi arculatába jobban il-leszkedik a szélesített hűtőrács és az abba két oldalt integrált fényszórók. A mai divatnak felel meg a lámpákat összekötő fénycsík is, ilyen még a nálunk kapható Amarokon sincs. Az új dizájn egyébként a Brazíliában kapható, kisméretű Saveiro pickup modellét követi.
Az új autó hátsó részéről ugyan nem tett közzé fotót a Volkswagen, de tudjuk, hogy egy pick-upnál ez a legke-vésbé érdekes és variálható terület, legfeljebb a lámpák belső rajzolata módosulhat. Továbbra is létraalvázas az argentin Amarok, és az erőforrások kínálatában sem várható változás (jelenleg egy három- és egy kétliteres motor érhető el a modellhez). A beltérről szintén nem tudunk sokat, viszont érdekesség, hogy az itteni Amarokkal szem-ben a dél-amerikai változat szimpla és dupla kabinos változatban is rendelhető. Az alternatív Amarok egyébként egyáltalán nem egy kisszériás, másodrangú autó a Volkswagen kínálatában. Az utóbbi 14 évben a Pachecóban ta-lálható gyárban már 740 ezernél is több Amarok készült el, a népszerű pickup még ezzel a költségtakarékos fris-sítéssel is bizonyára népszerű marad a kontinensen.