Az alkalmazottak után a menedzserek sanyargatásán van a sor a Volkswagennél
Nem fogják karrierjük sikersztorijaként tálalni a következő öt évet a Volkswagen menedzserei
Nem fogják karrierjük sikersztorijaként tálalni a következő öt évet a Volkswagen menedzserei, ha igazak a sajtóértesülések jövedelmük jelentős csökkentéséről.
A Reuters idézte a Süddeutche Zeitung értesülését, amely szerint az autógyártó több lépcsőben jelentősen mérsékli bónusza-ikat és fizetésüket. Első körben négyezer vezető bónuszát vágják meg tíz százalékkal 2025-ben és 2026-ban. Az ezt követő há-rom évben tovább folytatódik a nadrágszíj-meghúzás, miután nyolc, majd hat, majd öt százalékkal csökken a fizetésük.
A VW szóvivője nem kívánta kommentálni a lapértesülést. Ezt megelőzően váratlanul sikerült megállapodni a dolgozók képvi-selőivel a leépítésekről. E szerint 2030-ig 35 ezer állás szűnik meg a vállalatnál oly módon, hogy a nyugdíjba vonulók helyett nem vesznek fel új dolgozókat. Más szóval nem lesz operatív leépítés, azaz nem kerülnek az utcára emberek. A VW Drezdában lévő összeszerelő üzemében 2025 végéig befejezik a termelést és „új funkciók keresnek” a gyárnak beleértve ebbe az eladást is. A cég központjában, Wolfsburgban négyről kettőre csökkentik a futószalagok számát. A 35 ezer fős létszámcsökkentéssel negye-dével dolgoznak majd kevesebben a VW-nél, mint korábban és a cég 700 ezer autóval vágja vissza németországi gyártását. En-nek egy részét Mexikóba költöztetik. A megmaradó dolgozók lemondanak a béremelésről a következő négy évben és mérséklik a bónuszaikat. Matthias Schmidt, az európai autóipar szakértője úgy véli, hogy mindez kevés lesz. A 2030-ig elhúzott időtáv túl hosszú a stagnáló európai újautó-piac tükrében. Szerinte a szakszervezetek kihozták a maximumot a megállapodásból, amire a Volkswagen jelenlegi helyzetében egyáltalán lehetőségük volt.